Modlitwa niedoszłego samobójcy

Tak, zrobiłem to.

Tak, zwątpiłem we wszystko.

Nie dałeś mi jednak stąd odejść.

Zatrzymałeś mnie tu, lecz czy pomogłeś?

Ciągle szukam drogi,

Ciągle do Ciebie wołam.

Nie potrafię się jednak zmienić.

Czy mówisz coś do mnie, lecz ja nie słyszę?

Chcę się zmienić.

Chcę czuć radość i nadzieję.

Nie wychodzi mi to zanadto.

Podobno w Tobie je znajdę, lecz czy Ciebie znajdę?

Proszę Cię Panie, który wszystko możesz,

Prowadź mnie tam, gdzie więcej jest dobrze.

Daj widzieć znaki, daj je rozumieć

I pozwól iść za nimi do Życia Obiecanego.

Niezbyt rozumiem, co się wokół dzieje.

Co inni robią i czym się kierują.

Nie dopuść, bym kogoś ranił,

Dążąc gdzieś za szczęścia ułudą.

Tobie zawierzam wszystkie swoje sprawy,

Choć pewnie nie raz zrobię coś złego.

Miej, błagam, wzgląd na moje oddychanie

I czyń je głębszym z każdą życia chwilą.

Przyjmij też proszę przeprosiny moje,

Żem zwątpił i chciał zmarnować

To całe dobro, które jeszcze mogę uczynić.

Kraków, 15. I 2015

2 thoughts on “Modlitwa niedoszłego samobójcy

  1. Gdybym miała tekst rozpatrywać tak, jak mnie uczyli na studiach, to pewnie bym zaczęła wydziwiać i kręcić głową z dezaprobatą. Ale że jestem w tym miejscu, a nie innym, i przeszłam to, a nie coś innego, to jestem pod głębokim wrażeniem tego utworu, jego autentyzmu i potęgi. To piękna modlitwa, i nieraz, gdy było mi źle, ukojenia szukałam między podobnymi myślami, które tłukły mi się w głowie.

    Polubienie

    1. Wiesz, sam kręcę głową z dezaprobatą, kiedy się zastanawiam nad (nazwijmy to) formalnymi aspektami. Dlatego tego nie robię.

      Polubienie

Skomentuj Tekst!

